Průlom na dohled? Google v tajnosti staví doposud největší kvantový počítač

Podle odborníků je Google na pokraji velkého průlomu ve kvantových počítačích

01.09.2016 - Stanislav Mihulka

Kdesi v Kalifornii teď lidé internetového giganta Google staví zařízení, které by mohlo spustit novou éru výpočetní techniky. Jde o kvantový počítač, největší, jaký byl doposud postaven.

Cílem společnosti Google není nic menšího, než se pevně usadit na čele vývoje kvantových počítačů. Tímto novým počítačem by lidé Google rádi jednou provždy dokázali, že kvantové počítače, které využívají exotickou fyziku, mohou porazit nejlepší superpočítače světa.

Britský vědecký časopis New Scientist zjistil, že by k tomu mohlo dojít dříve, než by kdokoliv očekával. Prý by Google mohl představit svůj nový kvantový počítač už koncem letošního roku.

TIP: Nové Raspberry Pi Zero: Programovatelný minipočítač za 5 dolarů

Google své aktivity v tomto směru úzkostlivě tají a jeho odborníci se odmítli pro časopis New Scientist vyjádřit. Nezávislí badatelé oslovení časopisem ale vesměs věří, že průlom ve vývoji kvantových počítačů je již velmi blízko. Podle nich je teď Google bezesporu klíčovým hráčem ve vývoji kvantových počítačů a má na to, aby v dohledné době takový počítač představil veřejnosti.

• Zdroj textu